Shopping Cart

Brand Story

"Misaky is a reflection of my dream for a more beautiful future" - Alissa Miky, Founder

When Alissa was 9-years old, she had to board a flight 3 days after 9/11 to fly back to Japan. She was terrified to get on the plane. Before she boarded her flight, a Red Cross worker appeared in front of her and gave her a piece of candy. The candy gave her a feeling of comfort and safety that left a lasting impression.

Years later, Alissa was a successful marketer in Japan. Despite receiving several awards, she felt empty inside. One day, she heard from her friend that there were not a lot of sweets available for her because she is vegan and gluten-free. This made Alissa think ... most Japanese desserts are vegan and gluten-free; this was her chance to replicate the feeling of comfort and safety she experienced at the airport. Alissa decided then and there to start a brand called Misaky, which is a combination of the Japanese words for beautiful and future. Through sweets, Alissa wants to bring feelings of joy, comfort and inclusivity to the world.



Misaky.Tokyoを通して美しい社会をつくりたいーーー。
Misakyは美しい先の未来という願いを込めて9月12日に創業しました。

遡ること20年前の2001年9月11日。アメリカ ニューヨークで同時多発テロが起きました。
当時まだ9歳だった創業者 三木アリッサにとってその光景はとても衝撃的で、今での脳裏に焼き付いています。
その3日後、JFK空港で怯えながら日本行きの飛行機を待っている彼女に、赤十字の方が笑顔でビスケットやチョコレートなどのお菓子を渡してました。
いつもならなんてことのない小さなお菓子の詰め合わせ。ただ当時はそのお菓子の詰め合わせがキラキラした宝物に見えたのを今でも覚えています。

そこから「お菓子で人を幸せにしたい」とずっと心の奥底に秘めていました。

和菓子の繊細な美しさと、ほとんどがヴィーガンであることに可能性を感じ、より多くの人にその魅力を届けるためMisakyを創業しました。